Klasa VI w Sandomierzu

W dniu 10 czerwca klasa 6 wybrała się na wycieczkę do Sandomierza. Po wejściu na rynek prze Bramę Opatowską spotkaliśmy się z panią przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam o zabytkach i urokach Sandomierza. Mogliśmy podziwiać Ratusz, Zamek Kazimierzowski, Dom Długosza, Katedrę, Kościół Świętego Jakuba, Ucho Igielne, Pałac Biskupów Sandomierskich, przeszliśmy wąwozem Królowej Jadwigi, płynęliśmy statkiem po Wiśle, mogliśmy podziwiać piękną panoramę Sandomierza z wieży widokowej Bramy Opatowskiej. Mieliśmy okazję zwiedzać podziemną trasę turystyczną. Na koniec udaliśmy się do zbrojowni gdzie mogliśmy poczuć się jak prawdziwi rycerze i dworzanki.

Po posiłku i chwili odpoczynku pojechaliśmy na Góry Pieprzowe gdzie podziwialiśmy Sandomierz i Rezerwat Dzikich Róż. Kolejną atrakcję wycieczki był Pałac w Baranowie Sandomierskim. Zwiedziliśmy tam piękny dziedziniec pałacu, a w parku widzieliśmy kwitnące tulipanowce, które urzekły nas swoim niezwykłym kształtem i zapachem. Wycieczka zakończyła się rozgrywką  gigantycznymi szachami. Do boju przystąpił Kamil i nowa koleżanka Ewa, gdzie zwycięstwo odniosła Ewa, a Kamil poległ na polu walki.:) Wróciliśmy z wycieczki zmęczeni ale bardzo szczęśliwi i zadowoleni. Bardzo dziękujemy naszym kochanym wychowawcom Pani K. Kozioł i Panu S. Jarmule oraz rodzicom za trud i zorganizowanie wycieczki, która była uwieńczeniem 6 lat nauki. 🙂